Map of the Czech motorway network
Click on the route to see further info
Route |
Prague Outer Ring (Pražský okruh)
|
Completed sections |
- Modletice – junction D1–D0
- D1: Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník n. B. – Bělotín – Ostrava – Poland
- Zbraslav – junction D4–D0
- D4: Příbram – Nová Hospoda (I/20)
- Třebonice – junction D5–D0
- Řepy – junction D6–D0
- D6: Karlovy Vary – Cheb – Germany
- Ruzyně (km 28) – temporary connection to motorway D7
- interruption 29 km (Ruzyně – Satalice)
- Satalice – junction D10–D0
- D10: Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
- Horní Počernice – junction D11–D0
- D11: Hradec Králové – Trutnov – Poland
- Běchovice (km 62)
- interruption 13 km (Běchovice – Modletice)
|
Length |
- 82 km (40 km in operation, 42 km in preparation)
|
List of completed sections |
- Modletice (exit 76) – Ruzyně (exit 28)
- Satalice (exit 58) – Běchovice (exit 62)
|
Traffic volume |
- max. 70,900 veh. per 24 h (Slivenec – Ořech, 2012)
- min. 31,700 veh. per 24 h (Jesenice – Vestec, 2012)
|
Category |
- Modletice – Zbraslav: S 27,5/100
- Zbraslav – Slivenec: R 27,5/100
- Slivenec – Třebonice: S 26,5/100
- Třebonice – Ruzyně: R 34/100
- Ruzyně – Březiněves: S 34/100
- Březiněves – Satalice: R 33,5/100
- Satalice – Běchovice: S 26,5/100, reserved space for S 33,5/100
- Běchovice – Modletice: S 34,5/100
|
Route |
Prague – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Poland
|
Completed sections |
- Prague – exit 1 Spořilov
- Prague – junction Modletice D0–D1
- D0: Prague Outer Ring (Pražský okruh)
- Jihlava
- Brno – junction Brno-centrum D52–D1
- D52: Pohořelice – Mikulov – Austria
- Brno – junction Brno-jih D2–D1
- Vyškov – junction Vyškov-východ D46–D1
- Hulín – junction Hulín D55–D1
- Říkovice (km 272) – temporary connection to road I/55
- interruption 24 km (Říkovice – Lipník nad Bečvou)
- Lipník nad Bečvou (km 296) – temporary connection to motorway D35
- D35: Olomouc – Mohelnice – Moravská Třebová – Hradec Králové – Úlibice (I/16)
- Bělotín – junction Bělotín D48–D1
- D48: Frýdek-Místek – Český Těšín
- Ostrava
- Věřňovice/Gorzyczki – border crossing
- polish motorway A1: Gliwice, Łódź, Gdańsk
|
Length |
- 376 km (352 km in operation, 14 km under construction, 10 km in preparation)
|
List of completed sections |
- Prague (exit 1) – Říkovice (km 272)
- Lipník nad Bečvou (exit 298) – Poland (km 376)
|
List of sections under construction (expected opening date) |
- Přerov – Lipník nad Bečvou (14.3 km), August 2018
|
Altitude |
- max. 655 metres above sea level in km 104
- min. 198 metres above sea level in km 370
|
Traffic volume |
- max. 95,700 veh. per 24 h (Spořilov – Chodov, 2012)
- middle 35,600 veh. per 24 h (Loket – Hořice, 2012)
- min. 7,100 veh. per 24 h (Hulín – Říkovice, 2012)
|
Category |
- Prague – Modletice: D 34/120
- Modletice – Mirošovice: D 32,5/120
- Mirošovice – Lipník nad Bečvou: D 26,5/120
- Lipník nad Bečvou – Bělotín: D 34/120
- Bělotín – Bílovec: D 27,5/120
- Bílovec – Bohumín: D 28/120
- Bohumín – Poland: D 27,5/120
|
Route |
Brno – Břeclav – Slovakia
|
Completed sections |
- Brno – junction Brno-jih D1–D2
- D1: Jihlava – Prague
- D1: Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Poland
- Břeclav
- Břeclav/Brodské – border crossing
- slovak motorway D2: Bratislava – Hungary
|
Length |
|
Altitude |
- max. 197 metres above sea level in km 0
- min. 157 metres above sea level in km 59
|
Traffic volume |
- max. 47,400 veh. per 24 h (Brno – Chrlice, 2012)
- middle 24,100 veh. per 24 h (Blučina – Hustopeče, 2012)
- min. 13,600 veh. per 24 h (Břeclav – Slovakia, 2012)
|
Category |
- Brno – Slovakia: D 26,5/120
|
Route |
Prague – Tábor – České Budějovice – Austria
|
Completed sections |
- interruption 59 km (Prague – Nová Hospoda)
- Nová Hospoda (km 62) – temporary connection to road I/3
- Tábor
- Bošilec (km 109) – temporary connection to road I/3
- interruption 19 km (Bošilec – Borek)
- Borek (km 128) – temporary connection to road I/3
- České Budějovice – exit 131 Úsilné
- interruption 44 km (Úsilné – Austria)
|
Length |
- 172 km (51 km in operation, 19 km under construction, 102 km in preparation)
|
List of completed sections |
- Mezno (km 62) – Bošilec (km 109)
- Borek (km 128) – Úsilné (exit 131)
|
List of sections under construction (expected opening date) |
- Bošilec – Ševětín (8.1 km), June 2019
- Ševětín – Borek (10.7 km), December 2019
|
Altitude |
- max. 659 metres above sea level in km 171
- min. 296 metres above sea level in km 28
|
Traffic volume |
- max. 10,900 veh. per 24 h (Chotoviny – Čekanice, 2012)
- min. 10,200 veh. per 24 h (Mezno – Chotoviny, 2012)
- planned max. 44,300 veh. per 24 h near Prague (2018)
- planned middle 24,000 veh. per 24 h (2018)
|
Category |
- Prague – Nová Hospoda: D 27,5/120
- Nová Hospoda – Měšice: D 26,5/120
- Měšice – Třebonín: D 27,5/120
- Třebonín – Nažidla: R 25,5/120
- Nažidla – Austria: R 25,5/100
|
Route |
Prague – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
|
Completed sections |
- Prague – junction Zbraslav D0–D4
- D0: Prague Outer Ring (Pražský okruh)
- Příbram – exit 45 Háje
- interruption 32 km (Háje – Radobytce)
- Radobytce – exit 77 Radobytce
- Nová Hospoda (km 84)
- four-lane road I/20: Písek – České Budějovice
|
Length |
- 84 km (44 km in operation, 9 km in operation as four-lane road I/4, 32 km planned)
|
List of completed sections |
- Jíloviště (exit 9) – Háje (exit 45)
- Radobytce (exit 77) – Nová Hospoda (exit 84)
|
Traffic volume |
- max. 26,800 veh. per 24 h (Jíloviště – Řitka, 2012)
- min. 10,800 veh. per 24 h (Radobytce – Nová Hospoda, 2012)
|
Category |
- Jíloviště – Dlouhá Lhota: S 24,5/100
- Dlouhá Lhota – Skalka: R 24,5/100
- Skalka – II/118: R 22,5/80
- II/118 – Mirotice: R 25,5/100
- Mirotice – Nová Hospoda (junction I/20–D4): R 22,5/100
|
Route |
Prague – Plzeň – Germany
|
Completed sections |
- Prague – junction Třebonice D0–D5
- D0: Prague Outer Ring (Pražský okruh)
- Plzeň
- Rozvadov/Waidhaus – border crossing
- german motorway A6: Nuremberg/Nürnberg – France
|
Length |
|
Altitude |
- max. 601 metres above sea level in km 139
- min. 230 metres above sea level in km 20
|
Traffic volume |
- max. 50,700 veh. per 24 h (Prague – Rudná, 2012)
- middle 22,600 veh per 24 h (Černice – Litice, 2012)
- min. 12,100 veh. per 24 h (Kateřina – Germany, 2012)
|
Category |
- Prague – Klabava: D 26,5/120
- Klabava – Sulkov: D 27,5/120
- Sulkov – Germany: D 26,5/120
|
Route |
Prague – Karlovy Vary – Cheb – Germany
|
Completed sections |
- Prague – junction Řepy D0–D6
- D0: Prague Outer Ring (Pražský okruh)
- Nové Strašecí – exit 32 Nové Strašecí
- interruption 48 km (Nové Strašecí – Lubenec)
- Lubenec (km 80) – temporary connection to road I/6
- Bošov – exit 83 Bošov
- interruption 39 km (Bošov – Jenišov)
- Jenišov – exit 131 Jenišov
- Cheb – exit 169 Cheb-sever
- interruption 9 km (Cheb-sever – Germany)
|
Length |
- 168 km (76 km in operation, 8 km in operation as four-lane road I/6, 15 km under construction, 69 km planned)
|
List of completed sections |
- Prague (exit 1) – Nové Strašecí (exit 32)
- Lubenec (km 80) – Bošov (exit 83)
- Jenišov (exit 131) – Cheb-sever (exit 169)
|
List of sections under construction (expected opening date) |
- Nové Strašecí – Řevničov (5.6 km), October 2020
- Řevničov, obchvat (4.2 km), October 2020
- Lubenec, obchvat (4.9 km), March 2021
|
Traffic volume |
- max. 24,900 veh. per 24 h (Prague – Jeneč, 2012)
- min. 9,100 veh. per 24 h (Březová – Tisová, 2012)
|
Category |
- Prague – Pavlov: R 24,5/120
- Pavlov – Nové Strašecí: R 24,5/100
- Nové Strašecí – Bošov: R 25,5/100
- Bošov – Olšová Vrata: R 21,5/100
- Olšová Vrata – Karlovy Vary: R 21,5/100, S 22,5/80
- Karlovy Vary-průtah: MS 20/60
- Karlovy Vary-západ: MS 20/60, R 24,5/90, R 24,5/100
- Jenišov – Germany: R 24,5/100
|
Route |
Prague – Slaný – Chomutov
|
Completed sections |
- interruption 2 km (Ruzyně – Letiště)
- Prague – exit 2 Letiště
- Slaný – exit 18 Knovíz
- interruption 43 km (Knovíz – Bitozeves)
- Bitozeves – exit 60 Bitozeves
- Chomutov – exit 78 Spořice
- four-lane road I/7: Germany
|
Length |
- 79 km (36 km in operation, 3 km in operation as four-lane road I/7, 4 km under construction, 36 km planned)
|
List of completed sections |
- Prague (exit 2) – Knovíz (exit 18)
- Bitozeves (exit 60) – Spořice (exit 78)
|
List of sections under construction (expected opening date) |
- Postoloprty – MÚK Bitozeves (3.8 km), July 2018
|
Traffic volume |
- max. 36,600 veh. per 24 h (Letiště – Kněževes, 2012)
- min. 6,600 veh. per 24 h (Bitozeves – Žiželice, 2012)
|
Category |
- Prague – Makotřasy: S 22,5/100
- Makotřasy – Brandýsek: S 24,5/100
- Brandýsek – Slaný: R 24,5/100
- Slaný – Chomutov: R 25,5/100
|
Route |
Prague – Ústí nad Labem – Germany
|
Completed sections |
- Prague – exit 1 Zdiby
- Ústí nad Labem
- Petrovice/Breitenau – border crossing
- german motorway A17: Dresden
|
Length |
|
Altitude |
- max. 644 metres above sea level in km 90
- min. 160 metres above sea level in km 36
|
Traffic volume |
- max. 38,600 veh. per 24 h (Prague – Úžice, 2012)
- middle 23,100 veh. per 24 h (Roudnice – Doksany, 2012)
- min. 10,200 veh. per 24 h (Petrovice – Germany, 2012)
|
Category |
- Prague – Lovosice: D 26,5/120
- Lovosice – Řehlovice: D 27,5/120
- Řehlovice – Trmice: D 26,5/120
- Trmice – Knínice: D 28/100
- Knínice – Germany: D 27,5/120
|
Route |
Prague – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
|
Completed sections |
- Prague – junction Satalice D0–D10
- D0: Prague Outer Ring (Pražský okruh)
- Mladá Boleslav
- Turnov – exit 71 Turnov
- road I/35: Liberec – Poland
|
Length |
|
Traffic volume |
- max. 43,600 veh. per 24 h (Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, 2010)
- middle 22,000 veh. per 24 h (Benátky nad Jizerou – Brodce, 2010)
- min. 16,800 veh. per 24 h (Svijany – Turnov, 2010)
|
Category |
- Prague – Brandýs nad Labem: R 26,5/100
- Brandýs nad Labem – Březina: S 24,5/100
- Březina – Svijany: R 24,5/100
- Svijany – Ohrazenice: S 24,5/100
- Ohrazenice – Turnov: R 22,5/100
|
Route |
Prague – Hradec Králové – Trutnov – Poland
|
Completed sections |
- Prague – junction Horní Počernice D0–D11
- D0: Prague Outer Ring (Pražský okruh)
- Hradec Králové – junction Sedlice D35–D11
- D35: Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
- Hradec Králové – exit 90 Kukleny
- interruption 64 km (Kukleny – Poland)
|
Length |
- 154 km (90 km in operation, 64 km planned)
|
List of completed sections |
- Prague (exit 1) – Kukleny (exit 90)
|
Altitude |
- max. 541 metres above sea level in km 152
- min. 192 metres above sea level in km 16
|
Traffic volume |
- max. 42,000 veh. per 24 h (Prague – Jirny, 2012)
- middle 29,900 veh. per 24 h (Vrbová Lhota – Kluk, 2012)
- min. 16,600 veh. per 24 h (Pravy – Sedlice, 2012)
|
Category |
- Prague – Jirny: D 34/120 (in future 2 × 3 lanes)
- Jirny – Libice: D 26,5/120
- Libice – Jaroměř: D 27,5/120
- Jaroměř – Střítěž: R 25,5/120
- Střítěž – Poland: R 21,5/100
|
Route |
Úlibice (I/35) – Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
|
Completed sections |
- interruption 36 km (Úlibice – Hradec Králové)
- Hradec Králové – junction Sedlice D11–D35
- D11: Prague
- D11: Trutnov – Poland
- Opatovice nad Labem – exit 129 Opatovice nad Labem
- interruption 109 km (Opatovice nad Labem – Mohelnice-jih)
- Mohelnice – exit 235 Mohelnice-jih
- Křelov – exit 261 Křelov
- interruption 3 km (Křelov – Slavonín)
- Olomouc – junction Slavonín D46–D35
- Lipník nad Bečvou (km 296) – temporary connection to motorway D1
- D1: Bělotín – Ostrava – Poland
|
Length |
- 210 km (63 km in operation, 147 km planned)
|
List of completed sections |
- Sedlice (exit 126) – Opatovice (exit 129)
- Mohelnice-jih (km 235) – Křelov (km 261)
- Olomouc-Topolany (km 264) – Lipník nad Bečvou (km 296)
|
Traffic volume |
- max. 28,200 veh. per 24 h (Slavonín – Nemilany, 2012)
- min. 14,500 veh. per 24 h (temporary connection to road I/35 – Slavonín, 2012)
|
Category |
- Sedlice – Opatovice: R 24,5/120
- Opatovice – Mohelnice: R 25,5/120
- Mohelnice – Křelov: R 22,5/100
- Křelov – Slavonín: R 22,5/120
- Slavonín – Přáslavice: R 26,5/120
- Přáslavice – Lipník nad Bečvou: D 26,5/120
|
Route |
Brno – Moravská Třebová
|
Length |
|
Traffic volume |
- planned middle 15,000 veh. per 24 h
|
Category |
- Troubsko – Kuřim: R 25,5/120
- Kuřim – Svitávka: R 25,5/100
- Svitávka – Moravská Třebová: R 25,5/120
|
Route |
Vyškov – Olomouc
|
Completed sections |
- Vyškov – junction Vyškov-východ D1–D46
- D1: Brno – Jihlava – Prague
- D1: Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Poland
- Olomouc – junction Slavonín D35–D46
- D35: Mohelnice – Moravská Třebová – Hradec Králové – Úlibice (I/16)
- D35: Lipník nad Bečvou
|
Length |
|
Traffic volume |
- max. 33,600 veh. per 24 h (Hněvonín – Slavonín, 2012)
- min. 27,500 veh. per 24 h (Vyškov – Drysice, 2012)
|
Category |
- Vyškov – Drysice: R 22,5/100
- Drysice – Želeč: S 22,0/100
- Želeč, obalovna: S 22,5/100
- Želeč – Prostějov/Olomouc county border: S 21,5/100
- Prostějov/Olomouc county border – Olomouc: S 20,5/100
|
Route |
Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
|
Completed sections |
- Bělotín – junction Bělotín D1–D48
- D1: Lipník nad Bečvou – Přerov – Hulín – Vyškov – Brno – Jihlava – Prague
- D1: Ostrava – Poland
- Bělotín – exit 3 Bělotín-východ
- interruption 26 km (Bělotín-východ – Příbor-západ)
- Příbor – exit 30 Příbor-západ
- Příbor (km 31) – temporary connection to road I/48
- interruption 6 km (Příbor – Rychaltice)
- Rychaltice – exit 38 Rychaltice
- Frýdek-Místek (km 44) – temporary connection to road I/48
- interruption 9 km (Frýdek-Místek by-pass)
- Frýdek-Místek – exit 46 Frýdek
- Český Těšín – exit 70 Žukov
|
Length |
- 70 km (31 km in operation, 1 km in operation as four-lane road I/48, 12 km under construction, 30 km planned)
|
List of completed sections |
- Bělotín (exit 1) – Bělotín-východ (exit 3)
- Příbor (exit 30) – Příbor (km 31)
- Rychaltice (exit 38) – Frýdek-Místek (km 44)
- Frýdek-Místek (exit 46) – Žukov (exit 70)
|
List of sections under construction (expected opening date) |
- Rybí – MÚK Rychaltice (11.5 km), December 2020
|
Traffic volume |
- max. 13,700 veh. per 24 h (Dobrá – Tošanovice, 2012)
- min. 9,900 veh. per 24 h (Bělotín – Bělotín-jih, 2012)
|
Category |
- Bělotín, přivaděč: R 24,5/100
- Bělotín, obchvat: R 24,5/100
- Bělotín – Rybí: R 25,5/120, R 25,5/100, R 25,5/80
- Rybí – Frýdek-Místek: R 25,5/120
- Frýdek-Místek, obchvat: R 25,5/120
- Frýdek-Místek – Žukov: R 22,5/100
|
Route |
Hulín – Zlín – Slovakia
|
Length |
|
Traffic volume |
- planned middle 15,000 veh. per 24 h
|
Category |
- Hulín – Fryšták: R 24,5/120
- Fryšták – Slovakia: R 25,5/100
|
Route |
Brno – Pohořelice – Mikulov – Austria
|
Completed sections |
- Brno – junction Brno-centrum D1–D52
- D1: Jihlava – Prague
- D1: Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Poland
- Pohořelice – exit 26 Pohořelice-jih
- interruption 22 km (Pohořelice-jih – Austria)
|
Length |
- 51 km (17 km in operation, 34 km planned)
|
List of completed sections |
- Rajhrad (exit 10) – Pohořelice-jih (exit 26)
|
Traffic volume |
- max. 35,200 veh. per 24 h (Modřice-jih – Rajhrad, 2010)
- min. 14,500 veh. per 24 h (Pohořelice-sever – Pohořelice-jih, 2010)
|
Category |
- Troubsko – Rajhrad: R 25,5/120
- Rajhrad – Pohořelice: R 26,5/120
- Pohořelice – Austria: R 25,5/120
|
Route |
Olomouc – Přerov – Hulín – Břeclav
|
Completed sections |
- interruption 29 km (Olomouc – Hulín)
- Hulín – junction Hulín D1–D55
- D1: Vyškov – Brno – Jihlava – Prague
- D1: Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Poland
- Otrokovice – exit 32 Otrokovice
- interruption 70 km (Otrokovice – Břeclav)
|
Length |
- 101 km (18 km in operation, 1 km in operation as four-lane road I/55, 82 km planned)
|
List of completed sections |
- Hulín (exit 16) – Otrokovice (exit 32)
|
Traffic volume |
- max. 13,900 veh. per 24 h (Hulín – Hulín-východ, 2012)
- min. 11,100 veh. per 24 h (Otrokovice-sever – Otrokovice, 2012)
|
Category |
- Holice – Vsisko: R 22,5/120
- Olomouc – Přerov: R 25,5/120
- Hulín – Otrokovice: R 24,5/120
- Otrokovice, JV obchvat: R 25,5/110
- Napajedla – Břeclav: R 25,5/120
|
Route |
Ostrava – Frýdek-Místek
|
Completed sections |
- Ostrava – exit 39 Ostrava-Hrabová
- Frýdek-Místek – (junction Frýdek-Místek-západ D48–D56)
|
Length |
- 13 km (12 km in operation, 2 km planned)
|
List of completed sections |
- Ostrava-Hrabová (exit 39) – Frýdek-Místek-západ (exit 51)
|
Traffic volume |
- max. 28,300 veh. per 24 h (Staříč – Frýdek-Místek, sever, 2010)
- min. 22,700 veh. per 24 h (Nová Bělá – Důl Paskov, 2010)
|
Category |
- Prodloužená Místecká I – III: MR 24,5/80
- Ostrava – Frýdek-Místek: R 26,5/120
- Frýdek-Místek, připojení na D48: R 25,5/80
|